Blog

  1. Sportdrank op de fiets: wat moet je drinken?

    Sportdrank op de fiets: wat moet je drinken?

    Sportdrank op de fiets: wat moet je drinken? 

    Om goed te kunnen fietsen, moet je energie hebben. De meeste mensen weten dat wel. Energie kun je halen uit voeding, maar drinken is minstens zo belangrijk. De allergrootste valkuil is te weinig drinken. Soms drinken wielrenners weinig omdat ze geen dorst hebben. Maar ook al voel je geen dorst, je hebt toch vocht nodig. Wist je namelijk dat als je 2% vocht verliest, je prestaties met wel 20% kunnen dalen? Genoeg drinken is dus van groot belang. Als vuistregel gaat het, bij 'normaal' weer, om een halve liter per anderhalf uur. Iets meer mag natuurlijk ook!

     

    Hydrateren, hydrateren

    Hydrateren is dus erg belangrijk. En als je een rustig tochtje maakt, kan water in principe voldoende zijn. Maar bij langere tochten, erg warm weer of zware trainingen heb je wat meer nodig om je energie en mineralen op peil te houden. In dat geval is sportdrank e

    Lees meer »
  2. Tochtje in de buitenlucht? Fietskleding maakt het verschil!

    Tochtje in de buitenlucht? Fietskleding maakt het verschil!

    Tochtje in de buitenlucht? Fietskleding maakt het verschil!

    Vakantie? Check. Een heerlijk warm zonnetje? Check. Goede (race)fiets en mooie tocht uitgestippeld? Check. Dan rest er nog maar één ding: het kiezen van de juiste fietskleding, zodat jij optimaal (en koel en droog) kunt genieten van je zomertocht. Want het is écht zo: de juiste fietskleding maakt het verschil tussen een goede rit en een vervelend tochtje op je (race)fiets. Laat die zonnige dagen maar komen: met deze wielerkleding kun jij zelfs het meest lastige parcours aan!

     

    Fietskleding: veel eisen

    Niets zo onvoorspelbaar als het weer. Daarom moet jouw fietsoutfit geschikt zijn om hete zomerdagen te trotseren, maar ook geschikt zijn om jou te beschermen tegen een zomerse regenbui of fikse zomerbries. Wanneer je het fietsen echt als een sport beoefent, dan ben je in weer en wind actief bezig en lever je prestaties. Tijdens het fietsen - en zéker tijdens het wielrennen - beweegt je lichaam niet

    Lees meer »
  3. Een klein beetje hemel in het nieuwe fietsseizoen

    Een klein beetje hemel in het nieuwe fietsseizoen

    Wij organiseren voor het Catharina Onderzoeksfonds op 14 april 2019 de Hel van Schijndel. Hierbij doneren wij de helft van het inschrijfgeld aan het Catharina Kanker Onderzoeksfonds. Iedereen is welkom om zich aan te melden en weer op de pedalen te gaan staan. De start ligt tussen 08:00 uur en 12:00 uur aan de Europalaan. De Hel van Schijndel kun je zo 'hels' maken als je zelf wilt, er zijn namelijk verschillende koersen waaruit je kunt kiezen. Zo is er een route van 35 kilometer, één van 60 kilometer en een route van 100 kilometer. Iedere route eindigt bij Mutsaars Bikes. Bij de finish trakteren we iedereen op een heerlijke en gezonde hap en een herstellend drankje!  Ben jij klaar voor het nieuwe fietsseizoen? Start spetterend met de Hel van Schijndel op 14 april 2019. Lees meer! 

    Lees meer »
  4. Het bevrijdende gevoel dat wielrennen je kan geven

    Het bevrijdende gevoel dat wielrennen je kan geven

    Wielrennen: de wind in je haren, langzaam de berg op, vol snelheid en voldoening de berg weer af, de zon op je gezicht, alleen of in gezelschap. Wielrennen kan een bevrijdend gevoel geven en het is ook nog eens goed voor je gezondheid! Inmiddels worden de dagen weer langer en staat het voorjaar weer voor de deur. Voor veel wielrenners betekent dit het begin van het nieuwe fietsseizoen! Wil jij ook die gezonde blos op je wangen na een tocht op de fiets? Lees dan snel verder wat wielrennen voor jou kan betekenen. 

    Lees meer »